زنان طرفدار دکتر قالیباف

زنان آزاده ایرانی

زنان طرفدار دکتر قالیباف

زنان آزاده ایرانی

نشست جمعی از فرهیختگان و آزاد اندیشان حول محور ریاست جمهوری

به دعوت دانش آموختگان زن دانشگاههای داخل کشور تشکلی برای حضور پر رنگ زنان در ریاست جمهوری آینده تشکیل شد .در این نشست دوستانه که حدود سه ساعت به طول انجامید با اختلاف نظرهای بسیاری همراه بود.در پایان مقرر شد هر هفته نماینده زنان حاضر در تشکل در استانهای خود تشکلهائی برگزار  و بیانیه صادر و در نهایت به طور مشترک انتشارنمایند.بیانیه هفته گذشته را مرور کنیم: 

پیشرفت‌های بی‌سابقه علمی و فنی به ویژه در عرصه وسائل ارتباط جمعی در سه دهه اخیردر نظام مقدس ایران، بر نفوذ و تاثیرگذاری رسانه‌ها بر افکار و رفتار مردم و بخصوص قشر زن بیش از پیش افزوده است. همزمان با این پیشرفت‌ها و تا حدود زیادی شاید در سایه آنها، پدیده جهانی شدن نیز شتاب بیشتری گرفته است. در نتیجه این تحولات نوعی فرهنگ عمومی که ناظر بر ارزش‌های اجتماعی تجاری و اقتصادی است در همه جوامع دنیا رواج یافته است واین فرهنگ به زبانی مشترک بین همه مردم تبدیل شده.

واقعیت این است که شهرنشینی و تمدن با توسعه افکار و آزاداندیشی امکان‌پذیر شده است و بدون آزادی افکار و برابری اندیشه ها تصور جماعات بزرگ انسانی که در کنار هم زندگی کنند دشوار است. به تعبیری زنان هر جامعه مراکز تجاری دانست که از طریق آنها تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کالاهای متعدد و متفاوت در ارتباط با هم قرار می‌گیرند. اندیشمندان معتقدند که آزادی و اصلا حقوق بشر که امروز هجمه ای شده بر علیه ماعمری به لحاظ تاریخی قدیمی‌تر از دولت در ایران دارد . توسعه سرمایه‌داری و روابط تجاری و شهرنشینی در  سایه فقدان قدرت سیاسی متمرکز یا به عبارت دیگر آنارشی سیاسی امکان‌پذیر شده است قدرت‌های سیاسی حاکم همیشه رویکرد دوگانه‌ای به آزادی و مشکل زنان در تمام ملل داشته و دارند. از یک طرف خود را نیازمند حضور زنان میدانند و به حمایت از آنها برخاسته‌اند و از سوی دیگر بخاطرحس برتر بینی آنها را تهدیدی برای خود تلقی کرده از این رو به رقابت، کنترل و حتی سرکوب آنها اقدام کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد